Comparison of two methods of neuromuscular training, specifically for fixed-bar flexions
PDF (Português (Brasil))

How to Cite

Aita, E. ., Rodrigues Gomes Júnior, R. ., Faria da Silva, G. ., Santa Rosa, A. ., Mello de Oliveira, R. ., Pereira de Almeida, L. ., Ribeiro Pereira, M. ., Siqueira Romão, W., Cajazeira Filho, J. ., Lucena de Almeida, M., Eduardo de Almeida Martins, M. ., Antônio de Mattos La Porta Júnior, M. ., & Soares Pinheiro-DaCunha, R. . (2005). Comparison of two methods of neuromuscular training, specifically for fixed-bar flexions. Journal of Physical Education, 74(1). Retrieved from https://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2616

Abstract

The Brazillian Army submits its military personnel to a Physical Assessment Test (PAT) three times a year, to check individual physical standards. The pull-up on the fixed-bar, a test of PAT, assesses the physical qualities of strength and localized muscular endurance of the upper limbs (Brasil, 1997), and it has been one of the causes of insufficiency results in PAT. The aim of this study was to compare the multiple sets method with the decreasing pyramidal sets method of neuromuscular training, specifically for the pull-up exercise. Taking part in this study were 58 male, physically active military personnel from the Reserve Officers Preparation Center of Rio de Janeiro (CPOR-RJ). A pre-test of maximum pull-up repetitions with all the sample was realized. [...]

PDF (Português (Brasil))
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
  1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
  2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
  3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.