Dermathologlyphia and somathotypology in beach soccer high income - brazilian team
PDF (Português (Brasil))

Keywords

beach soccer
dermatoglyphia
somatotype

How to Cite

Fazolo, E. ., Cardoso, P. G. ., Tuche, W. ., Menezes, I. C. ., Teixeira, M. E. S. ., Portal, M. de N. D. ., Filho, J. F. ., Nunes, R. M. A. ., Dantas, P. M. S. ., & Costa, G. (2005). Dermathologlyphia and somathotypology in beach soccer high income - brazilian team. Journal of Physical Education, 74(1), 45–51. Retrieved from https://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2676

Abstract

The results reached by the Brazilian beach soccer team reflect the qualification level of its athletes, in spite of being a new sports modality. In order to keep this level in further generations of athletes, it is important to study this modality tactically and technically, as well as functionally and genetically, seeking to diagnose the morpho-functional characteristics corresponding to each game position, as well as to select athletes who are endowed with potential to meet those requirements. Thus, the purpose of this study was to identify the dermatoglyphical and somatotypical characteristics of the Brazilian beach soccer team.

PDF (Português (Brasil))
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
  1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
  2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
  3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.